روابط عمومی
سرپرست روابط عمومی :مجتبی رجبعلی نژاد
نقش روابط عمومي سازمان : نقش روابط عمومی به عنوان يک حوزه و در يک نگاه کلی تر به عنوان يک رسانه پويا ايجاد پل ارتباطی بين مردم و مجموعه سازمان است. ارتباط با رسانه های گروهی از قبيل صدا و سيما و نشريات کشور از طريق اطلاع رسانی به موقع و صحيح به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ايمنی جامعه و نيز آگاهی مردم از چگونگی خطرات و رعايت اصول ايمنی (هشدارها و ايمنی ها) زمينه های کاهش آتش سوزی و حوادث را مهيا ساخته است و با همه رسانه های گروهی بدون هيچ گونه تاخيری همکاری و همياری می کند، بطوريکه همه روزه اخبار اتش سوزی و حوادث دیگر بابل، همچنين گزارشات کارشناسی همراه با تو صيه های ايمنی در روزنامه ها و نشريات، صفحات خاصی را به خود اختصاص داده و به اين ترتيب حضور موثر و مفيد خود را مقبول ساخته است.
فعاليت های اصلی روابط عمومی و امور بين الملل سازمان :
* ايجاد و توسعه پايگاه اطلاع رسانی اينترنتی با عنوان www.babol125.ir حاوی مجموعه ارزنده ای از اطلاعات سازمانی، توصيه های ايمنی، مقالات علمی و معرفی واحدهای عملياتی و ايستگاهی همراه با ارائه اخبار حوادث روزانه و گزارش های تصويری
* جمع اوری خاطرات ارزنده آتش نشانان برای نگارش و انتشار آن.
* چاپ و انتشار کتابچه ايمنی و هدايای آموزشط-تبليغاتی ويژه کودکان و نوجوانان.
* توليد و پخش فيلم ها با موضوع آتش نشانی و هدف ارتقاء فرهنگ ايمنی جامعه.
* هماهنگی برای برگزاری همايش های مختلف با موضوعات تخصصی نظير ;خطرات گاز گرفتگی و… .
* تعامل و برقراری ارتباط گسترده با رسانه های نوشتاری و برگزاری کنفرانس های خبری و مصاحبه های تخصصی.
* همکاری مستمر با شبکه های راديويی با ارائه زنده گزارش های تلفنی از اخبار آتش سوزی و حوادث ديگر شهر بابل همراه با ارائه توصيه های ايمنی.
* جمع آوری بريده جرايد از اخبار مربوط به سازمان و انعکاس انها به مديريت سازمان و تهيه جزوات سازمان در آئينه رسانه ها
* برگزاری سالانه همايش شهری ايمن با مشارکت شهروندان با موضوع خطرات ناشی از آتش بازی با مواد محترقه و تعامل با ارگانهای مرتبط.
* ارسال پيام کوتاه برای اطلاع رسانی فوری در خصوص تيتر مهمترِين خبرهای حوادث بابل به خبرنگاران و مديران روابط عمومی و مديران سازمان و روابط عمومی شهرداری بابل.
* راه اندازی روابط عمومی مناطق سه گانه عملياتی و استقرار نمايندگان روابط عمومی سه منطقه، با هدف ارسال سريع اخبار و تعامل بيشتر با مناطق.
* توزيع گسترده بسته های آموزشی و فرهنگی و سی دی های سرگرمی-آموزشی به کارکنان ايستگاه ها برای بهره برداری در اوقات فراغت.
* حضور در نمايشگاه های بين المللی و سمينارها و همايش های کشوری به منظور تعامل هرچه نزديکتر با مديران و دست اندرکاران امور ايمنی و آتش نشانی کشور.
* بزرگداشت 7 مهر (روز آتش نشان) با اجرای برنامه های متنوع همچون رژه ناوگان خودرویي، برپايی نمايشگاه ها، تبليغات گسترده شهری و رسانه ای، ساخت و پخش فيلم، برگزاری مراسم ويژه با حضور خانواده محترم کارکنان، اهدای لوح آتش نشان نمونه به امدادگران و نجاتگران نمونه، قدردانی از خانواده های معظم شهيدان و جانبازان و …
* ساخت فيلم های مستند با موضوع آتش سوزی و حوادث وبا هدف آموزش اصول ايمنی، معرفی و انعکاس عملکرد سازمان.
* حضور در نمايشگاه های مختلف.
* همکاری با فيلم سازان، برنامه سازان و دانشجويان علاقمند به اجرای طرح های مرتبط با آتش نشانی.
* برگزاری نشست های مطبوعاتی با دعوت از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای تشريح برنامه ها و سياست های سازمانی.
* تهیه پوسترهای توصيه های ايمنی و بنرهای تبليغاتی و نصب آن در بيل بوردهای ايستگاه ها و سطح شهر به منظور ارتقاء دانش ايمنی شهروندان.