به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل مدیر عامل این سازمان از خرید مجموعا ۱۰۰ دستگاه فیس و دیمن والو انفرادی و ده دستگاه کامل ست تنفسی با حمایت شهردار محترم در جهت تکمیل تجهیزات انفرادی آتش نشانان خبر داد.

سید مازیار حسنی مدیرعامل سازمان:

حسب دستور مهدی کیانی شهردار محترم بابل در جهت خرید و تکمیل تجهیزات مدرن آتش نشانی و بررسی های کمیته فنی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل در طول یکسال گذشته و با توجه به نیاز سازمان به تکمیل تجهیزات انفرادی،خرید مجموعا ۱۰۰دستگاه فیس و دیمن والو انفرادی و ده دستگاه کامل ست تنفسی با اعتباری بالغ بر ۲۸/۶۵۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

مراحل خریداز طریق مناقصه در سامانه تدارکات دولت الکترونیک ( سامانه ستاد) با رعایت مقررات مربوطه از محل تخصیص منابع داخلی خریداری گردیده است

دستگاه های تنفسی در حرفه آتش نشانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد زیرا در شرایط خطرناک و وقوع حریق‌های بزرگ به‌کار می‌روند تا آتش‌نشانان و مردم را از خطر دود سمی و گازهای آلوده حفاظت کنند و امکان ادامه فعالیت‌های نجاتی و اطفاء حریق را فراهم سازند.

آمارها نشان می دهد ۸۵ درصد تلفات ناشی از حریق ها در اثر استنشاق دود و گازهای سمی است.بنابراین استفاده از این تجهیزات در مواقع لزوم می‌تواند نجات بخش جان آتش نشانان و شهروندان گرفتار در حوادث باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *