‍ ‍ امدادرسانی به ۵۴ حادثه در دو روز گذشته و افزایش چشمگیر ماموریت های مربوط به محبوس شدگی شهروندان در آسانسور همزمان با افزایش میزان قطعی برق شهر

به گزارش #روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل #سیدمازیارحسنی مدیرعامل سازمان از افزایش ۴۹ درصدی محبوس شدگان در آسانسور در تابستان سال جاری نسبت به سال گذشته در بابل خبر داد.

سیدمازیارحسنی مدیرعامل:

هم زمان با فصل تابستان، افزایش دمای هوا و افزایش میزان قطع برق شهری در روزهای اخیر،وقوع حوادث و درخواست امداد از سازمان آتش نشانی بابل به شدت افزایش یافته است بطوریکه آتش نشانان بابلی طی دو روز گذشته به ۵۴ عملیات رسیدگی نمودند که تعداد قابل توجهی از این حوادث مربوط به امدادرسانی به محبوس شدگان در آسانسورهای ساختمانی بوده است.

از آغاز فصل تابستان در سال جاری ۲۰۸ مورد حادثه مربوط به آسانسورهای ساختمانی در بابل گزارش شد. این در حالیست که در تابستان سال گذشته این آمار ۱۳۹ مورد بوده است که نشان از افزایش ۴۹ درصدی میزان محبوس شدگی در آسانسورهای بابل نسبت به تابستان سال گذشته است.

افزایش ناگهانی و حجم بالای حوادث مربوط به محبوس شدگی در آسانسور در هنگام قطع برق مناطق،موجب تاخیر در امداد رسانی همکاران به برخی از شهروندان میگردد که از شهروندان محترم درخواست میگردد ضمن حفظ خونسردی تا رسیدن امدادگران صبور باشند.همچنین به شهروندان محترم توصیه میگردد حتی الامکان نسبت به سرویس و نوسازی سیم کشی و ادوات برقی اقدام نموده،مدیران ساختمان ها نسبت به تهیه کلیدهای آسانسور و آموزش مهارت های لازم جهت نجات محبوسین در مواقع لزوم مبادرت نمایند و به هنگام احتمال قطعی برق ، حتما نسبت به نصب باتری اضطراری و سرویس دوره ای سامانه برق ساختمان و آسانسور اقدام نموده و در صورت بروز هر گونه آتش سوزی یا حوادث با شماره تلفن های ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی بابل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *