به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل آتش سوزی مجتمع مسکونی در بابل با تلاش آتش نشانان مهار و اطفا شد.

سید مازیار حسنی مدیرعامل سازمان:

در ساعت ۱۳:۲۴ امروز با اعلام حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ستاد فرماندهی عملیات آتش نشانان ایستگاه های شماره یک،دو،سه و هفت سازمان را به همراه ۷ دستگاه خودرو سنگین اطفایی و ۲۵ آتش نشان به محل حادثه واقع در جاده شهید صالحی،درزیکلا آخوندی اعزام کرد.

پس از رسیدن به محل حادثه و ارزیابی اولیه مشاهده گردید که آتش سوزی از یک واحد مسکونی در یک مجتمع ۲۷ واحدی آغاز و شعله های آن به دلیل چسبیده بودن واحد های مسکونی همجوار از چندین طرف در حال گسترش است.

آتش نشانان بلافاصله ضمن ایمن سازی محل حادثه و پس از قطع برق و گاز ساختمان،به چند گروه تقسیم شدند و با کشیدن چند رشته لوله ی آبدهی و با استفاده از تجهیزات انفرادی و دستگاه تنفسی خود را به کانون حریق رسانده و عملیات اطفا را آغاز نمودند و با سرعت عمل و تلاش مضاعف مانع از سرایت آتش به واحدهای همجوار شدند.

همزمان با عملیات اطفا، گروه دیگری از نیروهای آتش نشانی جهت جستجو و تخلیه ساکنین با استفاده از دستگاه تنفسی وارد واحدهای همجوار شدند و ۶ نفر از ساکنین از جمله یک نوزاد را ازمرگ حتمی نجات و از محیط خطر خارج و به مکان امن منتقل کردند.

نیروها بعد از اطفا کامل حریق و مهار آن،عملیات تهویه و تخلیه دود،جداسازی و حصول ایمنی به ایستگاه مربوطه مراجعت نمودند.

متاسفانه در این حادثه یکی از آتش نشانان دچار مصدومیت گردید که توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل جهت انجام امور گردید.

باتوجه به اینکه بسیاری از حوادث ناگوار با شروع فصل تابستان مربوط به مسائل برقی است به شهروندان محترم توصیه میگردد حتی الامکان نسبت به سرویس و نوسازی سیم کشی و ادوات برقی اقدام نموده و در صورت بروز هر گونه آتش سوزی یا حوادث ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن های ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

روابط عمومی سازمان آتش نشانی بابل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *